zondag 16 februari 2014

bananencake...uit de rijstkoker!



Uit pure nieuwsgierigheid dit experiment gedaan.
Leuk dat je in de rijstkoker ook andere dingen kan maken!
Deze bananencake is erg lekker;
fluffy en met een lekker korstje.
Ik was aangenaam verrast!

Ik heb me laten inspireren door onderstaande link:

http://www.wideislandview.com/2009/07/recipe-no-fuss-rice-cooker-banana-bread/


Mijn aangepaste versie:


  • 1 kop zelfrijzend bakmeel
  • 1/2 kop volkoren meel
  • 1/2 kop suiker
  • 1/2 tl bakpoeder
  • 1/2 tl baking soda
  • 1/2 tl zout
  • beetje kaneel/kardemom/korianderpoeder

Deze ingrediënten door elkaar mengen.

In andere kom:

  • 2 geprakte bananen (gewone grootte)
  • 1/3 kop rijstmelk
  • 1/4 kop zonnebloem olie
  • 1 ei
  • 1 el pindakaas 

Ook goed mengen en aan bloemmengsel toevoegen.
Door elkaar roeren tot een homogeen mengsel.

Rijstkoker invetten met een beetje boter (olie kan vast ook)
Deeg in de kom scheppen.

Rijstkoker aanzetten en na 35 tot 40 minuten is de cake klaar!

De pindakaas is niet echt te proeven...
Maar weet niet of het heeft bijgedragen aan de textuur van de cake.
Volgende keer gehakte walnoten/rozijnen erdoor lijkt me ook een goed plan.
Qua zoetheid mag er ook minder suiker in;
weet niet of dit ook de textuur aantast.

Kortom:
eerste poging geslaagd,
tweede poging volgt snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten