donderdag 21 november 2013

geroosterde cassave


Vandaag een lekkere lunch met geroosterde cassave!
En...truffelmayonaise. (ook zelf gemaakt, maar niet door mij)

De structuur van cassave spreekt me erg aan,
het is een beetje droog en de buitenkant wordt lekker knapperig.

Voor een bordje zoals hierboven:


  • 1 cassave van 600 gram
  • snuf zout
  • 1 el zonnebloemolie

Cassave schillen en in de lengte halveren.
In het midden zit een dikke nerf, deze verwijderen.
In "frites" snijden en in ruim water koken.
Ik schat een minuut of 5, prik met een mes om te testen of ze zacht zijn.

Vervolgens even laten uitdampen.
Omscheppen met de olie en het zout.

Bakplaat met bakpapier bekleden en cassave hierover verspreiden.

Een minuut of 15 op 220 graden in de oven,
tussendoor een keer omscheppen.
Lichtbruin bakken en opeten!
Met of zonder truffelmayonaise.
Maar die keuze is snel gemaakt.

let op:
 
cassave is in rauwe staat giftig, het bevat blauwzuur.
Ik weet niet hoe serieus hiermee moet worden omgegaan,
maar ik kook de wortel liever iets langer dan te kort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten